Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.nung.edu.ua/handle/123456789/3314
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗабишний, Я. О.-
dc.contributor.authorСемчук, Я. М.-
dc.contributor.authorДолішній, Б. В.-
dc.contributor.authorМельник, В. М.-
dc.date.accessioned2017-02-27T07:28:41Z-
dc.date.available2017-02-27T07:28:41Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationПро викиди шкідливих компонентів автомобільними двигунами внутрішнього згоряння на дослідних ділянках м. Івано-Франківська в зимовий період / Я. О. Забишний, Я. М. Семчук, Б. В. Долішній, В. М. Мельник // Нафтогазова енергетика. - 2015. - № 2. - С. 82-88.uk_UA
dc.identifier.issn1993-9868-
dc.identifier.urihttp://elar.nung.edu.ua/handle/123456789/3314-
dc.description.abstractВплив транспортних потоків на довкілля є досить вагомим. Особливо актуальним є питання дослідження екологічної ситуації в густонаселених містах, де автомобільний транспорт наносить велику шкоду у вигляді викидів з систем, зношування шин, витікання технічних рідин з систем автомобіля тощо. Під час руху у заторах та дорогами з вибоїнами автомобільні двигуни працюють в режимах перевантаження, що сприяє підвищенню обсягів викидів СО, NO2 та вуглеводнів, з якими не справляються штатні системи очищення. Досліджено склад транспортних потоків найбільш завантажених вулиць міста Івано-Франківська та обсяг викидів на окремих ділянках в зимовий період. За результатами досліджень встановлено, що приблизно 50 % складають легкові автомобілі, переважна більшість яких оснащена бензиновими двигунами. Основним забрудником на дослідних ділянках у зимовий період є оксиди вуглецю, секундна величина викидів якого становить від 0,018 до 0,026 г/с, секундні викиди діоксидів азоту становлять від 0,0047 до 0,0068 г/с, а викиди вуглеводнів – від 0,0026 до 0,0039 г/с. Причому високі обсяги викидів оксидів вуглецю характерні для бензинових двигунів автомобілів всіх марок, а оксиди азоту – для дизельних двигунів.uk_UA
dc.description.abstractВлияние транспортных потоков на окружающую среду является достаточно весомым. Особенно актуальным является вопрос исследования экологической ситуации в густонаселенных городах, где автомобильный транспорт наносит большой вред в виде выбросов из систем, износ шин, утечки технических жидкостей из систем автомобиля и т.д. Во время движения в пробках и дорогами с выбоинами автомобильные двигатели работают в режимах перегрузки, способствует повышению объемов выбросов СО, NO2 и углеводородов с которыми не справляются штатные системы очистки. Исследован состав транспортных потоков наиболее загруженных улиц города Ивано-Франковска и объем выбросов на отдельных участках в зимний период. По результатам исследований установлено, что примерно 50% составляют легковые автомобили, подавляющее большинство которых оснащена бензиновыми двигателями. Основным загрязнителем на опытных участках в зимний период являются оксиды углерода, секундная величина выбросов которого составляет от 0,018 до 0,026 г/с, секундные выбросы диоксидов азота составляют от 0,0047 до 0,0068 г/с, а выбросы углеводородов – от 0,0026 до 0,0039 г/с. Причем высокие объемы выбросов оксидов углерода характерны для бензиновых двигателей автомобилей всех марок, а оксиды азота – для дизельных двигателей.uk_UA
dc.description.abstractThe impact of traffic streams on the environment is quite significant. Particularly relevant is the issue of the environmental situation study in densely populated cities, where vehicle transport causes great harm in the form of emissions from the systems, tire wear, leakage of technical fluids from the vehicle systems, etc. While driving in traffic jams and along the roads with potholes, vehicle engines operate under overload conditions, which promotes an increase in the emissions of CO, NO2, and hydrocarbons that cannot be handled by the regular cleaning systems. The composition of traffic streams of the busiest streets in the city of Ivano-Frankivsk and volume of emissions on some areas in wintertime were studied. According to the study results, it was found out that passenger cars comprise approximately 50 % and most of them are equipped with gasoline engines. The main pollutants on the studied areas in wintertime are carbon oxides, the volume of emissions of which ranges from 0.018 to 0.026 g/s, nitrogen dioxide emissions range from 0.0047 to 0.0068 g/s, and hydrocarbon emissions are within the limits from 0.0026 to 0.0039 g/s. Herewith, the high volumes of the carbon oxide emissions are a characteristic of the vehicle gasoline engines of all brands and nitrogen oxides are common for diesel engines.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherІФНТУНГuk_UA
dc.subjectперехрестяuk_UA
dc.subjectтранспортний потікuk_UA
dc.subjectекологіяuk_UA
dc.subjectвикидиuk_UA
dc.subjectпересувні джерелаuk_UA
dc.subjectшкідливі речовиниuk_UA
dc.subjectдвигуниuk_UA
dc.subjectперекрестокuk_UA
dc.subjectтранспортный потокuk_UA
dc.subjectэкологияuk_UA
dc.subjectвыбросыuk_UA
dc.subjectпередвижные источникиuk_UA
dc.subjectвредные веществаuk_UA
dc.subjectдвигателиuk_UA
dc.subjectintersectionuk_UA
dc.subjecttraffic streamuk_UA
dc.subjectecologyuk_UA
dc.subjectemissionsuk_UA
dc.subjectmobile sourcesuk_UA
dc.subjectharmful substancesuk_UA
dc.subjectenginesuk_UA
dc.titleПро викиди шкідливих компонентів автомобільними двигунами внутрішнього згоряння на дослідних ділянках м. Івано-Франківська в зимовий періодuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Нафтогазова енергетика - 2015 - № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5269p.pdf470.54 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record   Google Scholar


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.