Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.nung.edu.ua/handle/123456789/5057
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСторож, Я. Б.-
dc.date.accessioned2017-09-19T11:04:12Z-
dc.date.available2017-09-19T11:04:12Z-
dc.date.issued2005-
dc.identifier.citationСторож, Я. Б. Розподіл сил при зношуванні пар тертя в стрічково-колодковому гальмі / Я. Б. Сторож // Розвідка та розробка нафтових і газових родовищ. - 2005. - № 3. - С. 48-52.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elar.nung.edu.ua/handle/123456789/5057-
dc.description.abstractРазработана конечно-элементная модель фрикционной накладки ленточно-колодочного тормоза. Модель учитывает геометрию и механические свойства материала накладки, а также ее силовые взаимодействия с сопрягаемыми деталями. Впервые показано влияние распределения сил в контакте «лента – накладка» на распределение сил между тормозным шкивом и накладкой и на ее изнашиваемость.uk_UA
dc.description.abstractThe finite-element model for a band-shoe brake friction shoe is developed. The model considers geometry and mechanical properties of shoe material, and its force interactions with mating parts. The influence of force distribution in the band – shoe contact on forces distribution between the brake drum and friction shoe and on its wear is shown for the first time.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherІФНТУНГuk_UA
dc.titleРозподіл сил при зношуванні пар тертя в стрічково-колодковому гальміuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Розвідка та розробка нафтових і газових родовищ - 2005 - №3

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
225p.pdf513.64 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record   Google Scholar


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.