Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.nung.edu.ua/handle/123456789/7061
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorШаравара, В. В.-
dc.contributor.authorБондаренко, О. О.-
dc.contributor.authorТарасова, О. Г.-
dc.contributor.authorГаврилюк, Р. Б.-
dc.contributor.authorГулевець, Д. В.-
dc.contributor.authorСавченко, С. А.-
dc.date.accessioned2019-03-27T13:00:57Z-
dc.date.available2019-03-27T13:00:57Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationВпровадження оцінки впливу на довкілля в Україні: аналіз ризиків і перспектив (громадське бачення) / В. В. Шаравара, О. О. Бондаренко, О. Г. Тарасова, Р. Б. Гаврилюк, Д. В. Гулевець, С. А. Савченко // Екологічна безпека та збалансоване ресурсокористування. - 2018. - № 2. - С. 94-106uk_UA
dc.identifier.urihttp://elar.nung.edu.ua/handle/123456789/7061-
dc.description.abstractНаціональним екологічним центром України проведено аналіз ефективності процесу впровадження Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» від 23.05.2017 № 2059-VII та підзаконних актів, прийнятих для його впровадження, виявлено та обговорено недоліки Закону та запропоновано бачення шляхів їх усунення. Показано, що низка статей Закону потребує уточнення, зокрема відповідність назви Закону визначеній сфері його дії, термінології, переліків діяльності, яка підлягає оцінці впливу, більш чіткого розподілу повноважень, положень щодо організаційного забезпечення проведення оцінки впливу на довкілля та громадського обговорення. Існує нагальна потреба в доопрацюванні та узгодженні нормативно-методологічної основи Закону з європейським законодавством в частині довкілля, зокрема стандартів якості довкілля та відповідних методологій їх визначення. Зміни українського законодавства, визначені у перехідних положеннях Закону до цього часу повністю не проведені, зокрема, зміни державних будівельних норм. Відсутність положень про експертні комісії з оцінки впливу на довкілля та підпорядкованість природоохоронних територіальних органів обласним адміністраціям створює реальну загрозу тиску з боку останніх з метою отримання замовного висновку. Зазначено, що відбір експертів для виконання фахової та якісної оцінки впливу на довкілля не закріплено відповідним порядком, механізм долучення громадськості до формування реєстру і відбору експертів відсутній, а фінансові питання не повністю врегульовані. Висвітлено основні напрями вдосконалення оцінки впливу на довкілля, організації процесу перегляду Закону, а також прискорення осучаснення державних будівельних норм, інших нормативних актів, а також виведення територіальних природоохоронних відділів з підпорядкування обласних державних адміністрацій, забезпечення прозорої процедури призначення членів експертних комісій, терміновий перегляд індикаторів стану довкілля, класифікацій, норм, лімітів, та інших вимог обмежувального характеру та приведення їх до європейських норм.uk_UA
dc.description.abstractThe National Ecological Center of Ukraine examined the effectiveness of the implementation of the Law of Ukraine “On Environmental Impact Assessment” (dated May 23, 2017 No. 2059-VII) and the by-laws adopted for its implementation. Based on the study, some shortcomings of the Law were named and discussed as wee as ways for their elimination were established. It was shown that a number of articles of the Law should be clarified, and the title of the Law needs compliance with its scope, terminology, and the lists of activities subject to impact assessment. There is also a need to clarify the division of powers and to adopt regulations on organizational support for conducting an environmental impact assessment and public discussion. There is an urgent need to further refine and harmonize the regulatory and methodological framework of the Law with European environmental legislation, in particular, environmental quality standards and relevant methodologies for their definition. Since no provisions have so far been adopted on expert commissions for environmental impact assessment, and the territorial environmental protection authorities are still subject to regional administrations, there is a real threat that the latter can exert pressure to get a customized conclusion. It was noted that there is no relevant procedure for selecting experts of professional and qualitative environmental impact assessment; there is also no mechanism for adding the public to the formation of the register and selection of experts, and financial issues are not fully resolved either. It was highlighted: the main directions for improving environmental impact assessment and organizing the Law revision. Several other urgencies were indicated: to accelerate the modernization of state building norms and other regulations; to withdraw territorial environmental protection departments from the subordination of regional state administrations; to provide a transparent procedure for the appointment of members to the expert commissions, to urgently review environmental indicators, classifications, norms, limits and other restrictive requirements and harmonize them to European standards.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherІФНТУНГuk_UA
dc.subjectпланована діяльністьuk_UA
dc.subjectоцінка впливу на довкілляuk_UA
dc.subjectгромадське обговоренняuk_UA
dc.subjectplanned activitiesuk_UA
dc.subjectenvironmental impact assessmentuk_UA
dc.subjectpublic discussionuk_UA
dc.titleВпровадження оцінки впливу на довкілля в Україні: аналіз ризиків і перспектив (громадське бачення)uk_UA
dc.title.alternativeImplementation of environmental impact assessment in Ukraine: risks analysis and perspectives (public vision)uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Екологічна безпека та збалансоване ресурсокористування - 2018. - №2 (18)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
91.pdf665.21 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record   Google Scholar


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.