Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.nung.edu.ua/handle/123456789/910
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorБанахевич, Ю. В.-
dc.contributor.authorЮськів, В. М.-
dc.contributor.authorДзюбик, А. Р.-
dc.date.accessioned2016-08-04T09:14:05Z-
dc.date.available2016-08-04T09:14:05Z-
dc.date.issued2003-
dc.identifier.citationБанахевич, Ю. В. Дослідження напруженого стану в зварних з'єднаннях труб із врахуванням структурних змін / Ю. В. Банахевич, В. М. Юськів, А. Р. Дзюбик // Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу. - 2003. - № 1(5). - С. 118-120.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elar.nung.edu.ua/handle/123456789/910-
dc.description.abstractРассматривается вопрос обеспечения прочности и герметичности сварных соединений трубопроводов, в частности способы нахождения зависимости структуры разных участков зоны термического влияния стали 13Г1СУ от величины остаточных напряжений в сварном соединении. Для измерения уровня остаточных напряжений предложено использовать метод магнитоупругой тензометрииuk_UA
dc.description.abstractThe problem of strength and hermetical sealing maintaining of pipelines welded joints is reviewed, in particular the ways to determine the dependence of structure of different areas of heat treated steel 13G1SU part from the value of residual stresses in a welded joint. Method of magnetoelastic strain measurement is suggested to use to determine the level of residual stressesuk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherІФНТУНГuk_UA
dc.titleДослідження напруженого стану в зварних з'єднаннях труб із врахуванням структурних змінuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Науковий вісник Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу - 2003 - №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
780p.doc318.5 kBMicrosoft WordView/Open
Show simple item record   Google Scholar


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.