Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.nung.edu.ua/handle/123456789/3019
Title: Електротермостимульована деполяризація ділянок металополімерних пар тертя стрічково-колодкового гальма бурової лебідки
Authors: Криштопа, С. І.
Keywords: електротермостимульована деполяризація
бурова лебідка
стрічково-колодкове гальмо
фрикційні накладки
электротермостимулированная деполяризация
буровая лебедка
ленточно-колодочный тормоз
фрикционные накладки
electro-thermal
stimulative depolarization
drilling hoist
band-block brake
friction straps
Issue Date: 2012
Publisher: ІФНТУНГ
Citation: Криштопа, С. І. Електротермостимульована деполяризація ділянок металополімерних пар тертя стрічково-колодкового гальма бурової лебідки / С. І. Криштопа // Нафтогазова енергетика. - 2012. - № 2. - С. 46-54.
Abstract: Стаття присвячена завданню зниження енергонавантаженості металополімерних пар тертя стрічково-колодкових гальм лебідок бурових установок. Детально аналізуються явища і процеси нанотрибологічного характеру в парах тертя стрічково-колодкового гальма на основі використання біполярних фрикційних елементів, які вмонтовані у гальмівні шківи бурових лебідок. Здійснено аналіз процесів, що відбуваються з компонентами полімерних матеріалів при зміненні електричних полів та при взаємодії ділянок металополімерних пар тертя стрічково-колодкового гальма. Запропонований пристрій електротермостимульованої деполяризації взаємодіючих ділянок металополімерних пар тертя стрічково-колодкових гальм лебідок бурових установок, який в порівнянні з традиційними конструкціями стрічково-колодкових гальм лебідок бурових установок має ряд переваг. Досягнуто зниження енергонавантаженості металополімерних пар тертя запропонованої конструкції стрічково-колодкового гальма на різних режимах їх навантаження, що дозволило експлуатувати фрикційні накладки гальма за поверхневих температур, нижче допустимих для їх матеріалів. Це дозволило не тільки зменшити сили тертя, але і стабілізувати зносо-фрикційні характеристики фрикційних вузлів стрічково-колодкового гальма. При цьому відбувається зменшення зносу робочих поверхонь фрикційних накладок стрічково-колодкових гальм лебідок бурових установок.
Статья посвящена задаче снижения энергонагружености металлополимерных пар трения ленточно- колодочных тормозов лебедок буровых установок. Детально анализируются явления и процессы нанотрибологического характера в парах трения ленточно-колодочного тормоза на основе использования биполярных фрикционных элементов, вмонтированных в тормозные шкивы буровых лебедок. Осуществлен анализ процессов, происходящих в компонентах полимерных материалов при изменении электрических полей и при взаимодействии участков металлополимерных пар трения ленточно-колодочного тормоза. Предложено устройство электротермостимулированной деполяризации взаимодействующих участков металлополимерных пар трения ленточно-колодочных тормозов лебедок буровых установок, которое, по сравнению с традиционными конструкциями ленточно-колодочных тормозов лебедок буровых установок, имеет ряд преимуществ. Достигнуто снижение энергонагружености металлополимерных пар трения предложенной конструкции ленточно-колодочного тормоза на различных режимах их нагрузок, что позволило эксплуатировать фрикционные накладки тормоза при поверхностных температурах ниже допустимых для их материалов. Это позволило не только уменьшить силы трения, но и стабилизировать износофрикционные хара- ктеристики фрикционных узлов тормоза. При этом происходит уменьшение износа рабочих поверхностей фрикционных накладок ленточно-колодочного тормоза лебедок буровых установок.
The article is devoted to the problem of energy loading decline of metal-polymer pairs of friction of band-block brake of drilling hoist. The phenomena and processes nanotribological by character in the pairs of friction of band-block brake on the basis of the use of bipolar friction elements which are mounted in the brake pulleys of drilling hoist are analysed in detail. The analysis of processes which take place with the components of polymeric materials at the change of the electric fields and at interaction of areas of metal-polymer pairs friction of band-block brake is carried out. Special attention is given device of electro-thermal simulative depolarization of interactive areas of metal-polymer friction pairs of band-block brake of drilling hoist, which in comparison with traditional constructions of band-block brakes of drilling hoist options has certain of advantages. The energy loading decline of metal-polymer pairs of friction of the given construction of band-block brake of drilling hoist on different modes of their loadings is attained, that allowed to exploit the friction protective straps of brake at superficial temperatures, below possible for their materials. It allowed not only to decrease friction forces but also stabilize friction wearing descriptions of brake friction units. Thus the worn-out working surfaces reduction of friction protective straps of band-block brake of drilling hoistis taken place.
URI: http://elar.nung.edu.ua/handle/123456789/3019
ISSN: 1993—9868
Appears in Collections:Нафтогазова енергетика - 2012 - № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3174p.pdf1.57 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record   Google Scholar


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.