Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.nung.edu.ua/handle/123456789/3134
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМандрик, О. М.-
dc.contributor.authorПобережний, Л. Я.-
dc.contributor.authorСтанецький, А. І.-
dc.date.accessioned2017-02-10T08:46:34Z-
dc.date.available2017-02-10T08:46:34Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationМандрик, О. М. Екологічний моніторинг тривалоексплуатованих газопроводів / О. М. Мандрик, Л. Я. Побережний, А. І. Станецький // Розвідка та розробка нафтових і газових родовищ. - 2014. - № 1. - С. 173-182.uk_UA
dc.identifier.urihttp://elar.nung.edu.ua/handle/123456789/3134-
dc.description.abstractУ зв'язку зі старінням газотранспортної мережі та недосконалістю державного контролю за її безпекою, в останні роки спостерігається збільшення кількості аварій на газопроводах України (розрив труб через просідання ґрунту; утворення корозійних тріщин; деформація трубопроводів, спричинена зсувами і повенями; електрохімкорозія на ділянках підтоплення тощо). Також зростає вплив на ГТС факторів глобальної зміни клімату: потепління, збільшення кількості та нерівномірності опадів, частота повеней тощо. Вивчено закономірності зміни несучої здатності матеріалу тривалоексплуатованих газопроводів. Показано, що найнебезпечнішими є хлоридно-сульфатні та підкислені хлоридно-сульфатні електроліти. Розроблена геоінформаційна комп’ютерна система екологічної безпеки (ГІС КСЕБ) для зони впливу магістральних газопроводів „Союз” і „Прогрес” на територій Чортківського і Борщівського районів, яка задовольняє основним вимогам щодо екологічної безпеки та дає змогу визначати небезпечні ділянки траси та вчасно проводити заходи з ремонту та обслуговування газопроводів для попередження аварійних ситуацій. В подальшому потрібно продовжити розробку та впровадження таких геоінформаційних систем з метою підвищення екологічної безпеки газотранспортного комплексу України.uk_UA
dc.description.abstractDue to the aging of the gas transportation network and imperfect state control over its security, in recent years there has been an increase in the number of accidents on Ukrainian pipelines (pipe break because of soil subsidence, formation of corrosion cracks, deformation of pipelines caused by land slides and floodings, electrical and chemical corrosion on the preparation areas etc.). There is a growing impact of such global climate change factors onto the GTN: warming, increase in the amount and unevenness of precipitations, flooding frequency etc. The regularities of the material bearing capacity change of the long-term operated pipelines have been studied. It has been shown that chloride-and-sulfate and acidified chloride-and-sulfate electrolytes are the most dangerous. The geoinformational computer-aided system for environmental safety (GIS CSES) has been developed for the zone of the main gas pipelines "Soiuz" ("Union") and "Progress" ("Progress") influence on the territories of Chortkiv and Borshchiv districts. The system meets basic requirements for environmental safety and allows to identify dangerous pipeline sections and conduct timely repair and maintenance of gas pipelines to prevent accidents. It is needed to continue development and implementation of such geoinformational systems to improve environmental safety of the gas transportation sector of Ukraine.uk_UA
dc.language.isoukuk_UA
dc.publisherІФНТУНГuk_UA
dc.subjectгазотранспортна системаuk_UA
dc.subjectекологічний моніторинг трубопроводівuk_UA
dc.subjectдеградація трубопроводівuk_UA
dc.subjectgas transportation systemuk_UA
dc.subjectenvironmental monitoring of gas pipelinesuk_UA
dc.subjectdegradation of pipelinesuk_UA
dc.titleЕкологічний моніторинг тривалоексплуатованих газопроводівuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Розвідка та розробка нафтових і газових родовищ - 2014 - №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
3485p.pdf8.81 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record   Google Scholar


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.