Skip navigation
Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.nung.edu.ua/handle/123456789/3134
Название: Екологічний моніторинг тривалоексплуатованих газопроводів
Авторы: Мандрик, О. М.
Побережний, Л. Я.
Станецький, А. І.
Ключевые слова: газотранспортна система
екологічний моніторинг трубопроводів
деградація трубопроводів
gas transportation system
environmental monitoring of gas pipelines
degradation of pipelines
Дата публикации: 2014
Издательство: ІФНТУНГ
Библиографическое описание: Мандрик, О. М. Екологічний моніторинг тривалоексплуатованих газопроводів / О. М. Мандрик, Л. Я. Побережний, А. І. Станецький // Розвідка та розробка нафтових і газових родовищ. - 2014. - № 1. - С. 173-182.
Краткий осмотр (реферат): У зв'язку зі старінням газотранспортної мережі та недосконалістю державного контролю за її безпекою, в останні роки спостерігається збільшення кількості аварій на газопроводах України (розрив труб через просідання ґрунту; утворення корозійних тріщин; деформація трубопроводів, спричинена зсувами і повенями; електрохімкорозія на ділянках підтоплення тощо). Також зростає вплив на ГТС факторів глобальної зміни клімату: потепління, збільшення кількості та нерівномірності опадів, частота повеней тощо. Вивчено закономірності зміни несучої здатності матеріалу тривалоексплуатованих газопроводів. Показано, що найнебезпечнішими є хлоридно-сульфатні та підкислені хлоридно-сульфатні електроліти. Розроблена геоінформаційна комп’ютерна система екологічної безпеки (ГІС КСЕБ) для зони впливу магістральних газопроводів „Союз” і „Прогрес” на територій Чортківського і Борщівського районів, яка задовольняє основним вимогам щодо екологічної безпеки та дає змогу визначати небезпечні ділянки траси та вчасно проводити заходи з ремонту та обслуговування газопроводів для попередження аварійних ситуацій. В подальшому потрібно продовжити розробку та впровадження таких геоінформаційних систем з метою підвищення екологічної безпеки газотранспортного комплексу України.
Due to the aging of the gas transportation network and imperfect state control over its security, in recent years there has been an increase in the number of accidents on Ukrainian pipelines (pipe break because of soil subsidence, formation of corrosion cracks, deformation of pipelines caused by land slides and floodings, electrical and chemical corrosion on the preparation areas etc.). There is a growing impact of such global climate change factors onto the GTN: warming, increase in the amount and unevenness of precipitations, flooding frequency etc. The regularities of the material bearing capacity change of the long-term operated pipelines have been studied. It has been shown that chloride-and-sulfate and acidified chloride-and-sulfate electrolytes are the most dangerous. The geoinformational computer-aided system for environmental safety (GIS CSES) has been developed for the zone of the main gas pipelines "Soiuz" ("Union") and "Progress" ("Progress") influence on the territories of Chortkiv and Borshchiv districts. The system meets basic requirements for environmental safety and allows to identify dangerous pipeline sections and conduct timely repair and maintenance of gas pipelines to prevent accidents. It is needed to continue development and implementation of such geoinformational systems to improve environmental safety of the gas transportation sector of Ukraine.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://elar.nung.edu.ua/handle/123456789/3134
Располагается в коллекциях:Розвідка та розробка нафтових і газових родовищ - 2014 - №1

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
3485p.pdf8.81 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
Показать полное описание ресурса Просмотр статистики  Google Scholar


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.