Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.nung.edu.ua/handle/123456789/3253
Title: Аналіз роботи автомобільних двигунів на газовому паливі в гірських умовах
Authors: Дикун, Т. В.
Гаєва, Л. І.
Мельник, В. М.
Долішній, Б. В.
Януш, А. М.
Keywords: гірські умови
тиск
температура
дослідження
ефективна потужність
коефіцієнт залишкових газів
коефіцієнт наповнення
питома витрата палива
техніко-експлуатаційні показники
оцінка
горные условия
давление
температура
исследования
коэффициент остаточных газов
коэффициент наполнения
эффективная мощность
удельный расход топлива
технико-эксплуатационные показатели
оценка
mountain conditions
pressure
temperature
study
effective power
coefficient of residual gases
volumetric efficiency
specific fuel consumption
technical and operational indices
evaluation
Issue Date: 2014
Publisher: ІФНТУНГ
Citation: Аналіз роботи автомобільних двигунів на газовому паливі в гірських умовах / Т. В. Дикун, Л. І. Гаєва, В. М. Мельник [та ін.] // Нафтогазова енергетика. - 2014. - № 2. - С. 110-116.
Abstract: Питання використання альтернативних видів палива на автомобільному транспорті в даний час досить актуальне. Особливо це стосується Карпатського регіону. Техніко-експлуатаційні показники двигунів у гірських умовах значною мірою залежить від густини повітря, яка змінюється з висотою над рівнем моря. Це особливо відбивається на роботі двигунів, що працюють на газовому пальному. Зміна параметрів навколишнього середовища призводить до зміни коефіцієнта наповнення, коефіцієнта залишкових газів та інших параметрів, що впливає на ефективну потужність, крутний момент і, звичайно, питому ефективну витрату палива і, в кінцевому результаті, на зниження техніко-економічних показників роботи автомобілів. Пропонуються аналітичні дослідження основних техніко-експлуатаційних показників роботи двигуна ЗМЗ-5234.10 на газовому вуглеводневому паливі і бензині в умовах високогір’я та порівняльна оцінка аналогічних показників у звичайних умовах. Зроблені висновки та аналіз отриманих результатів для подальших лабораторних та експлуатаційних досліджень.
Вопрос использования альтернативных видов топлива на автомобильном транспорте в настоящее время весьма актуален. В том числе это относится к Карпатскому региону. Технико-эксплуатационные показатели двигателей в горных условиях в значительной степени зависят от плотности воздуха, которая изменяется в зависимости от высоты над уровнем моря. Это имеет большое значение при работе двигателей на газовом топливе. Изменение параметров окружающей среды приводит к изменению коэффициента наполнения, коэффициента остаточных газов и других параметров, влияет на эффективную мощность, крутящей момент и, конечно, на удельный эффективный расход топлива, и в итоге, на снижение технико-экономических показателей работы автомобилей. Предлагаются аналитические исследования основных технико-эксплуатационных показателей работы двигателя ЗМЗ-5234.10 на газовом углеводородном топливе и бензине в условиях высокогорья и сравнительная оценка аналогичных показателей в обычных условиях работы двигателя. Сделаны выводы и анализ полученных результатов для дальнейших лабораторных и эксплуатационных исследований.
The problem of utilization of alternative fuels in road transport is now very important. This is particularly specific for Carpathian region. The technical and operational engine characteristics under mountain conditions are largely dependent on the air density, which varies depending on the altitude. This is especially important when engines run on gas fuel. Changes in environmental parameters (temperature, density of fresh charge) lead to changes of the volumetric efficiency, coefficient of residual gases and other parameters that affect the effective power, torque and, of course, effective specific fuel consumption and, ultimately, reduction of technical and economic indices of automobile operation. In the paper there are analytical studies of basic technical and operational characteristics of the engine WMD-5234.10 operation on gas hydrocarbon fuel and gasoline under high-mountain conditions and comparative evaluation of similar indices under normal conditions. Conclusions and analysis of the obtained results for further laboratory and operational studies have been made.
URI: http://elar.nung.edu.ua/handle/123456789/3253
ISSN: 1993-9868
Appears in Collections:Нафтогазова енергетика - 2014 - № 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4105p.pdf1.42 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record   Google Scholar


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.