Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.nung.edu.ua/handle/123456789/5480
Title: The issues of transport environmental impacts perception by students of environmental and other engineering specialties
Authors: Radomska, M.
Chernyak, L.
Vologzhanina, V.
Chaplygina, O.
Keywords: environmental education
environmental impacts
environmental culture
higher education
transport
екологічна освіта
впливи на навколишнє середовище
екологічна культура
вища освіта
транспорт
Issue Date: 2017
Publisher: ІФНТУНГ
Citation: The issues of transport environmental impacts perception by students of environmental and other engineering specialties/ M. Radomska, L. Chernyak,V. Vologzhanina, O. Chaplygina// Екологічна безпека та збалансоване ресурсокористування. - 2017. - № 2. - С. 178-185.
Abstract: The issues of environmental consciousness formation among the students of nonenvironmental specialties are considered. The preconditions of environmental culture formation during secondary education have been analyzed on the example of Ukraine, Canada, Germany and Sweden. The efficiency of environmental impacts understanding among the students was tested and evaluated on the example of the environmental impacts of transport. The major complications and problems of environmental culture formation were formulated.
У статті розглядаються питання формування екологічної свідомості у студентів неекологічних спеціальностей. Проаналізовано передумови формування екологічної культури під час отримання середньої освіти на прикладі України, Канади, Німеччини та Швеції. Повнота розуміння студентами впливів діяльності людини на навколишнє середовище була перевірена та оцінена шляхом опитування на прикладі впливів на довкілля транспорту. Виявлені основні проблеми формування екологічної культури.
URI: http://elar.nung.edu.ua/handle/123456789/5480
Appears in Collections:Екологічна безпека та збалансоване ресурсокористування - 2017. - №2 (16)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ebzr_216-2017_1-178-185.pdf500.61 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record   Google Scholar


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.