Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.nung.edu.ua/handle/123456789/6405
Title: The Analysis of Environmental Awareness among Children of the Secondary School Age
Authors: Radomska, M. М.
Kartash, Yu. G.
Keywords: environmental education
environmental awareness
natural resources management
secondary education
sustainable development
teaching methods
екологічна освіта
екологічна обізнаність
управління природними ресурсами
середня освіта
сталий розвиток
методи навчання
Issue Date: 2018
Publisher: ІФНТУНГ
Citation: The Analysis of Environmental Awareness among Children of the Secondary School Age/ M. М. Radomska, Yu. G. Kartash// Екологічна безпека та збалансоване ресурсокористування. - 2018. - № 1. - С. 121-126.
Abstract: The fundamental elements of environmental education and awareness building at school have been analyzed. The implementation of environmental education in Ukraine was compared against foreign experience and the necessary elements of environmental education improvement have been described. The most efficient methods of the school environmental education improvement have been determined based on the results of the children questioning conducted. The factors having influence on the formation of environmental awareness have been defined and ranged according to their importance.
Проаналізовано основні складові екологічної освіти та підвищення екологічної обізнаності у школі. Проведено порівняння реалізації екологічної освіти в Україні з іноземним досвідом та описані необхідні елементи покращення екологічної освіти. Визначено найбільш ефективні методи покращення шкільної екологічної освіти на підставі результатів опитування дітей. Визначені фактори, що впливають на формування екологічної обізнаності, та оцінено їх відносну важливість.
URI: http://elar.nung.edu.ua/handle/123456789/6405
Appears in Collections:Екологічна безпека та збалансоване ресурсокористування - 2018. - №1 (17)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ilovepdf_com-121-126.pdf502.25 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record   Google Scholar


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.