Skip navigation
Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.nung.edu.ua/handle/123456789/4888
Title: Підвищення рівня екологічної безпеки міських автотранспортних мереж (на прикладі м. Івано-Франківськ)
Other Titles: Improving the environmental safety of urban motor transport networks (for example, Ivano-Frankivsk)
Authors: Забишний, Я. О.
Keywords: екологічна безпека
транспортний потік
викиди шкідливих речовин
автотранспортна мереж
дорожні умови
экологическая безопасность
транспортный поток
выбросы вредных веществ
автотранспортная сетей
дорожные условия
ecological safety
traffic flow
emissions of harmful substances
trucking networks
road conditions
Issue Date: 2017
Publisher: Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу
Citation: Забишний, Ярослав Олександрович Підвищення рівня екологічної безпеки міських автотранспортних мереж (на прикладі м. Івано-Франківськ) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. техн. наук : спец. 21.06.01 "Екологічна безпека" / Я. О. Забишний ; Івано-Франків. нац. техн. ун-т. нафти і газу. - Івано-Франківськ, 2017. - 20 с. : рис., табл. - 17-19.
Abstract: Дисертація присвячена питанням підвищення екологічної безпеки транспортних потоків шляхом упорядкування дорожнього руху міських агломерацій. На основі аналізу методологій впливу транспортних засобів на довкілля теоретично і практично досліджено зв’язок системи «дорожні умови-транспортні потоки-навколишнє середовище». Наведені природні і техногенні чинники, які формують хімічне і фізичне забруднення довкілля автомобільним транспортом міських агломерацій. За допомогою багатофакторного кореляційно-регресійного аналізу досліджено компонентний склад шкідливих речовин у повітряному середовищі на перехрестях залежно від кількості та типів автомобілів. Розглянуто сутність дорожніх умов і належна до них низка дорожніх чинників. Розроблено ймовірнісну математичну модель, що дозволяє прогнозувати дорожньо-транспортні пригоди від сукупності дій дорожніх чинників. Окрім цього, за допомогою математичного моделювання оцінено комплекс дорожніх заходів з покращення безпеки дорожнього руху автотранспорту. Досліджено сукупність геометричних параметрів та транспортно-експлуатаційних якостей дороги, дорожнього покриття, елементів інженерного обладнання, що безпосередньо впливають на безпеку руху та на екологічний стан довкілля. На основі теоретичних і практичних досліджень запропоновано оптимізаційну схему планування маршрутної мережі міста, що значно підвищує рівень екологічної безпеки та безпеки руху.
Диссертация посвящена вопросам повышения экологической безопасности транспортных потоков путем упорядочения дорожного движения городских агломераций. На основе анализа методологий влияния транспортных средств на окружающую среду теоретически и практически исследована связь системы «дорожные условия - транспортные потоки - окружающая среда». Приведенные природные и техногенные факторы, которые формируют химическое и физическое загрязнение окружающей среды автомобильным транспортом городских агломераций. С помощью многофакторного корреляционно-регрессионного анализа исследовано компонентный состав вредных веществ в воздушной среде на перекрестках в зависимости от количества и типов автомобилей. Рассмотрена сущность дорожных условий и подлежащих к ним ряда дорожных факторов. Разработано вероятностную математическую модель, позволяющую предупредить дорожно-транспортные происшествия от совокупности действий дорожных факторов. Кроме этого с помощью математического моделирования оценен комплекс дорожных мероприятий по улучшению безопасности дорожного движения автотранспорта. Исследована совокупность геометрических параметров и транспортно-эксплуатационных качеств дороги, дорожного покрытия, элементов инженерного оборудования, непосредственно влияющие на безопасность движения. Усовершенствована методология прогнозирования коэффициента сцепления от поверхностной обработки дорожного покрытия для улучшения дорожных условий движения автотранспорта. Установлено, что для легких условий движения минимальный коэффициент сцепления на дорожном полотне может достичь 0,30, для затрудненных - 0,35, а для опасных - 0,45. На основе теоретических и практических исследований предложено оптимизационную схему планирования маршрутной сети города, что значительно повышает уровень экологической безопасности н безопасности движения. Установлено, что за счет упорядочения дорожного движения концентрация вредных веществ СО, N02, СН, Б02 в воздухе уменьшилось соответственно на 60,7 %, 44,2 %, 52,6 % и 34,7 %. Коэффициент корреляции между переменными находится в пределах 0,881 - 0,9745.
Dissertation is devoted to improving the environmental safety of traffic by streamlining road traffic in urban agglomerations. Based on analysis of methodologies impact transport vehicles on the environment theoretically and practically studied communication in system "road conditions - traffic flows - the environmenf.These natural and technogenic factors formed the chemical and physical pollution by road transport in urban agglomerations.Using multivariable correlation and regression analysis investigated the component composition of pollutants in the air at intersections that are based on the number and types of cars. If s considered the essence road conditions and appropriate to them road factors.Developed probabilistic mathematical model to predict traffic accidents on the set of actions traveler factors. Moreover by using mathematical modeling estimated the complex of traffic measures that used to improve road traffic safety. Studied a set of geometric parameters and transport-operational qualities of roads, road surface, items of engineering equipment that directly affect to the safety and to the ecological environment. Based on the theoretical and practical studies suggested optimization planning scheme route network of the city, which significantly increases the level of environmental security and traffic safety.
URI: http://elar.nung.edu.ua/handle/123456789/4888
Appears in Collections:Автореферати та дисертації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
an2647.pdf4.02 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record   Google Scholar


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.